چاپ افست کارت بانکی PVC، بهترین انتخاب برای بانک‌هاست. نتیجه این روش چاپ کارت در تیراژ بالا با کیفیت عالی و هزینه‌ای مقرون به صرفه است.

کارت‌های بانکی معمولا شامل اطلاعاتی نظیر نام مشتری، نام صادر کننده و یک شماره کارت ۱۶ رقمی منحصر به فرد هستند که روی آن چاپ می‌شوند. همچنین در پشت کارت یک نوار مغناطیسی تعبیه می‌شود که شامل اطلاعات امنیتی بوده و دستگاه‌های مختلف را قادر به خواندن و دسترسی به اطلاعات آن می‌نماید. چاپ کارت بانکی بر روی کارت‌هایی از جنس پی وی سی PVC انجام می‌شود تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد و در طول زمان و به دلیل استفاده زیاد به راحتی از بین نرود.

 

چاپ افست کارت بانکی PVC

تکنیک offset از پررونق‌ترین نوع خدمات چاپ کارت PVC است. این روش به صورت غیر مستقیم و توسط دستگاه‌های بسیار پیشرفته و بزرگ در چاپخانه‌ها انجام می‌شود و بهترین روش برای چاپ کارت بانکی در تیراژهای نسبتا بالاست (بیشتر از ۱۰۰۰ عدد) و عملکرد بسیار خوبی دارد. برای چاپ افست بر روی کارت پی وی سی می‌بایست چند ستون رنگ در کنار یکدیگر قرار گیرند. تعداد ستون‌ها به عواملی نظیر قیمت، سایز و نوع سیستم چاپی بستگی دارد. در این تکنیک از سیستم رنگی CMYK استفاده می‌شود کی طی آن رنگ‌ها به صورت مجزا از یکدیگر بر روی کاغذ چاپ می‌شوند.

 

انواع چاپ افست کارت بانکی

چاپ افست کارت بانکی به دو صورت لمینتی (چاپ براق) و چاپ مات (چاپ سینگل افست) انجام می‌شود. در ادامه به معرفی این دو روش می‌پردازیم.

 

  • چاپ افست سینگل

روش چاپ افست مات(تک کارت، سینگل افست) ترکیبی از تکنیک چاپ دیجیتال و چاپ افست است. به این صورت که ابتدا کارت‌ خام PVC و بدون هیچ‌گونه طرحی، به چاپخانه ارسال می‌شود تا عملیات چاپ کارت‌ها توسط دستگاه‌های افست انجام شود. در این مرحله به روش افست طرح ثابت کارت و پس زمینه مورد دلخواه مشتری روی سطح کارت چاپ می‌شود و سپس اطلاعات متغیر اطلاعات متغیر مانند کد، بارکد، QR CODE، کد ملی، مشخصات فردی، اسکرچ و … با دستگاه دیجیتال به کارت اضافه می‌شود.

نکته‌ای مهم در روش فوق این است که در هنگام طراحی، حتما باید برای چاپ اطلاعات متغیر یک باکس سفید لحاظ گردد که دستگاه‌های چاپ افست در آن قسمت، چاپی انجام ندهند تا بتوان پس از چاپ طرح پس زمینه با استفاده از پرینتر کارت‌ها شخصی سازی را انجام داد. مرحله شخصی سازی که توسط دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌گیرد، فقط روی سطح براق چاپ زده می‌شود و چون چاپ سینگل چاپ مات است روی کارت و قسمت‌هایی که چاپ زده شده امکان چاپ دوباره با اطلاعات متغیر وجود ندارد. در این روش کارت‌ها به صورت مات خواهند بود و به همین علت آن را با نام چاپ افست مات نیز می‌شناسند. روش سینگ افست برای چاپ کارت بانکی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ زیرا این نوع‌ کارت فاقد اطلاعات متغیر است.

 

  • چاپ افست لمینتی

چاپ افست لمینتی که به چاپ شیت یا چاپ براق نیز معروف است مخصوص تیراژهای بالا بوده و اغلب برای چاپ کارت بانکی به‌کار می‌رود. در این تکنیک، برای افزایش ماندگاری و طول عمر کارت‌های ویزیت یک لایه لمینت و براق بر روی آن‌ها قرار می‌گیرد. این نوع چاپ را می‌توان بر روی کارت های مغناطیسی نیز انجام داد. در این روش تولید کارت و چاپ به صورت همزمان انجام می‌گیرد و سپس لایه لمینت بر روی کارت قرار می‌گیرد. سپس کارت‌های برش داده شده به بانک ارسال شده و در همان لحظه توسط چاپگرهای کارت، اطلاعات متغیر بانکی که شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 و نام دارنده حساب است، روی کارت چاپ می‌شود. پس از انجام این کار، کارت را در دستگاه انکودر کارت مگنت قرار داده و کدگذاری کارت بانکی بر روی نوار مشکی پشت کارت انجام می‌شود.

 

طراحی کارت بانکی PVC

برای طراحی کارت ویزیت در تکنیک افست offset باید نکاتی را رعایت نمایید. زیرا در این روش کارت، پس از چاپ برش می‌خورد و بخشی از لبه‌های کارت حذف می‌شود. در ادامه نکاتی که در هنگام طراحی باید مورد توجه قرار گیرد بیان می‌کنیم.

  • سایز استاندارد کارت‌های بانکی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. برای اینکه از حذف شدن بخشی از طرح کارت پس از برش جلوگیری شود، باید در هنگام طراحی، سایز را بزرگتر از حد استاندارد و روی ۹.۲ در ۵.۷ سانتی‌متر تنظیم کنید و ۷ میلی متر از چپ و راست و ۶ میلی متر از بالا و پایین را خالی بگذارید.
  • رزولوشن (Resolution) طرح ۳۰۰ dpi در نظر گرفته شود.
  • مد رنگی (Color Mode) را CMYK قرار دهید.
  • فایل به صورت لایه باز با فرمت PSD یا فایل کرل ذخیره شود.
  • طول بخش‌هایی که مختص درج اطلاعات متغیر است را به درستی انتخاب کنید.
  • پشت کارت‌ های بانکی یک نوار مغناطیسی قرار می‌گیرد. در هنگام طراحی به محل درج این نوار دقت داشته باشید.

 

قیمت چاپ افست کارت بانکی پی وی سی

عوامل بسیاری در تعیین قیمت چاپ کارت بانکی به روش offset تاثیر دارد. مواردی نظیر نوع کارت پی وی سی و ضخامت آن، تیراژ کارت، نوع چاپگر کارت، نوع مواد مصرفی و تکنولوژی چاپ، همگی روی قیمت نهایی اثرگذار خواهند بود. قابل ذکر است که هر چه تیراژ بالاتر باشد، قیمت چاپ کارت پایین‌تر است. برای اطلاع از قیمت چاپ افست روی کارت PVC حتما با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.