چاپ افست کارت هدیه PVC، روشی عالی برای افزایش فروش و برندسازی کسب و کار است. امروزه این کار الگوی مناسب اکثر مشاغل شده و به دلیل مزایایی که دارد، روز به روز در حال افزایش است.

در سال‌های اخیر استفاده از کارت هدیه یا کارت گیفت افزایش یافته است. بسیاری از سازمان‌ها کارت‌های هدیه را چاپ کرده و آن‌ها را به فروشگاه‌های مختلف خرده فروشی خود تحویل می‌دهند. اینکه یک کسب و کار کوچک داشته باشید یا یک شرکت بزرگ، فرقی نمی‌کند، ارائه کارت‌های هدیه منجر به افزایش فروش شما می‌شود. در این کارت مقدار مشخصی پول است و هر کس می‌تواند از آن استفاده و خرید کند. این کارت‌ها از نظر ظاهر بسیار شبیه به کارت‌های معمولی هستند فقط از نظر اینکه به سیستم‌های بانکی متصل می‌باشد. و در عابر بانک‌ها و کارتخوان‌ها کار می‌کند.

 

چاپ افست کارت هدیه PVC

چاپ کارت هدیه PVC در طرح‌های دلخواه بر حسب سلیقه مشتری امکان‌پذیر است. برای چاپ این نوع کارت‌ها می‌توان از دو تکنیک چاپ دیجیتال کارت هدیه و چاپ افست کارت هدیه استفاده کرد که هر کدام مزایای خود را دارند. در صورتی که تیراژ کمتر از ۱۰۰۰ عدد باشد، چاپ به روش دیجیتال و توسط دستگاه‌های مخصوص چاپ کارت انجام می‌شود ولی اگر تیراژ بالای ۱۰۰۰ عدد باشد کارت‌ها به صورت Offset چاپ می‌شوند. چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال، کیفیت بالاتری دارد و از لحاظ هزینه چاپ کارت هدیه نیز مقرون به صرفه است. اما در خصوص چاپ دیجیتال می‌توان افزود که این تکنیک بسیار فوری بوده و با اینکه کیفیت بالایی را ارائه نمی‌دهد اما از طریق آن می‌توان در کمترین زمان ممکن کارت‌ها را چاپ نمود. به دلیل رایج بودن تکنیک افست در ادامه به معرفی بیشتر آن می‌پردازیم.

 

انواع چاپ افست کارت هدیه

چاپ افست کارت هدیه به دو صورت چاپ مات یا تک کارت و چاپ لمینت یا براق قابل اجراست.

 

چاپ سینگل افست

روش فوق به این صورت است که کارت خام پی وی سی، برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. عملیات چاپ کارت‌ها توسط دستگاه‌های افست چاپ کارت PVC انجام می‌گیرد؛ که چاپ در این حالت به صورت چاپ مات است. نکته‌ای که باید در این شیوه چاپ دقت کرد در این است که در این تکنیک، برای چاپ کردن اطلاعات متغیر مانند(چاپ بارکد، چاپ qrcode، کد متغیر و…) حتماً در طراحی باکس سفید لحاظ گردد که در آن قسمت، چاپی انجام نشود. به دلیل اینکه این شیوه چاپی به صورت مات است برای چاپ مجدد نیاز است که اطلاعات متغیر و شخصی‌سازی روی کارت خام و یا در قسمتی که به صورت لمینت است توسط پرینتر کارت‌ها انجام گیرد. درواقع این روش، ترکیبی از چاپ افست و دیجیتال است.

 

چاپ افست لمینتی

این تکنیک که به چاپ شیت یا چاپ براق نیز معروف است مخصوص تیراژهای بالا بوده و اغلب برای چاپ کارت بانکی و چاپ کارت هدیه به‌کار می‌رود. در چاپ افست PVC تولید کارت و چاپ به‌صورت همزمان انجام می‌گیرد و چاپ زیر لایه لمینت می‌رود و این امکان را به مشتری می‌دهد در هر نقطه‌ای از کارت امکان شخصی سازی و چاپ اطلاعات متغیر، مانند بارکد، چاپ سریال، نام و نام خانوادگی، کد ملی، امباس Qrcode و … را داشته باشد. در این نوع چاپ، لایه لمینت و براق برای ماندگاری و طول عمر بالای چاپ روی کارت می‌نشیند، چاپ زیر لایه overlay قرار می‌گیرد.

 

مزایای چاپ کارت هدیه به روش افست

  • کیفیت و ماندگاری چاپ در آن بسیار عالی است.
  • قیمت چاپ افست کمتر از چاپ دیجیتال است.
  • یکی از بزرگترین مزایای چاپ افست، این است که پس از راه‌اندازی، هزینه چاپ صفحه بسیار کم است.
  • می‌توان از انواع متنوعی از کاغذها برای چاپ استفاده کرد.
  • در این روش، علاوه بر سیستم ۴ رنگ (CMYK)، امکان استفاده از رنگ های دیگر نیز وجود دارد
  • به دلیل افزودن لایه لمینت روی کارت‌ها، ماندگاری چاپ بسیار بالاست.
  • عملیات چاپ با سیستم‌های دیجیتال بوده و نقش نیروی انسانی کمرنگ‌تر است.

 

طراحی کارت هدیه PVC

طراحی کارت هدیه بسیار مهم است، چرا که این کارت نشان دهنده اعتبار و برند مجموعه ارائه دهنده کارت است. بنابراین باید هنگام طراحی دقت نظر بالایی به خرج داد. طراحی این کارت‌ها محدودیتی ندارد و می‌توان آن‌ها را بصورت افقی و یا عمودی طراحی کرد، اما باید اصول چاپ را در آن رعایت نمود.

  • طراحی باید با استفاده از نرم‌افزار‌های گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ و کورل انجام شود.
  • سایز کارت‌های پی وی سی ۸.۵ در ۵.۳ سانتی‌متر است. برای اینکه از حذف شدن بخشی از طرح کارت پس از برش جلوگیری شود، باید در هنگام طراحی، سایز را روی ۹.۲ در ۵.۷ سانتی‌متر تنظیم کنید و ۷ میلی‌متر از چپ و راست و ۶ میلی‌متر از بالا و پایین را خالی بگذارید.
  • مد رنگی (Color Mode) را برای چاپ افست روی CMYK و برای چاپ دیجیتال روی RGB تنظیم نمایید.
  • رزولوشن چاپ را روی ۳۰۰ تنظیم کنید.
  • طراحی جذاب باعث ترغیب بیشتر مشتری جهت مراجعه به فروشگاه یا سازمان می‌شود.
  • بهتر است در طرح کارت هدیه نام مجموعه ارائه دهنده کارت، رنگ سازمانی و لوگوی فروشگاه لحاظ گردد.
  • در کارت هدیه هیچ محدودیت رنگی وجود ندارد و می‌توان از هر رنگی استفاده کرد.
  • فایل نهایی را طرح در قالب PSD یا Tif ذخیره کنید.

 

نکات مهم در خصوص کارت هدیه پی وی سی

  • کارت هدیه پی وی سی کارتی بی نام است(مختص فرد خاصی نیست) و امکان انتقال آن به دیگران وجود دارد.
  • هر شخصی با استفاده از کارت هدیه می‌تواند از کلیه دستگاه‌های عابر بانک و پایانه های فروش اقدام به خرید کالا و خدمات نمایند.
  • معمولا اعتبار کارت هدیه بانکی ۱۲ ماه است که این تاریخ از زمان صدور آن کارت محاسبه می‌گردد.
  • در صورت مفقود یا منقضی شدن کارت هدیه PVC می بایست خریدار آن به صورت حضوری به فروشنده کارت مراجعه نماید و با ارائه مدارک شناسایی، تقاضای مجدد چاپ کارت هدیه نماید.

 

قیمت چاپ افست کارت هدیه

قیمت چاپ افست روی کارت هدیه PVC به عوامل گوناگونی بستگی دارد. نوع کارت پی وی سی که می‌تواند از نوع کارت مگنت ساده، کارت مگنت متالیک طلایی و کارت مگنت متالیک نقره‌ای باشد، تاثیر مستقیم روی قیمت نهایی چاپ دارد. تعداد کارت‌ها یکی دیگر از عوامل تاثر گذار در قیمت چاپ کارت هدیه است. هر چه تیراژ بالاتر باشد قیمت چاپ پایین‌تر است. بهترین روش برای اطلاع دقیق از قیمت چاپ کارت هدیه تماس با کارشناسان ماست.